onsdag 30 september 2009

Ta kuken, ta hela jävla kuken!

Jaha.. jag sitter här vid min dumburk och vilar mig. Varför?

Jag har halat fram storkuken och går runt och storstädar i huset, en onsdagskväll.

Varför, undrar ni?

Ibland kan man behöva ett wake-up call. När tillvaron rämnar i kanterna och ångesten kryper på, känslan av att vilja lyckas med konststycket att sparka sönder sitt eget huvud blir en övermäktig, man känner hur jävla fatalt man misslyckas med saker som bör vara de viktigaste i livet...... vad gör man då? Låser upp vapenskåpet och låter Gyttorps Röda göra slut på lidandet..?

Mja.. det kan te sig lockande.

Men! En kuk kan aldrig bli för slapp.

Således tar man tag i skiten, röjer upp, snyggar till det yttre för att harmonisera det inre, från och med nu ska jag lyckas med mina föresatser, med eller utan kemisk hjälp, det finns saker jag inte kan, inte vill, inte FÅR svika.

Welcome to the new world, honey.

Kukdjävul! (För lite kuk i det här inlägget)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar